nieuwe locatie De Haven van Kloosterveen

Stichting Phusis nieuwe huurder van woon- en werkboerderij De Haven van Kloosterveen

Met veel trots kondigt Stichting Phusis zich aan als de nieuwe huurder van woon- en werkboerderij De Haven van Kloosterveen in Assen. De zorgboerderij aan de rand van Kloosterveen heeft negen appartementen waar mensen met een beperking kunnen wonen. Daarnaast biedt De Haven van Kloosterveen werk voor zo’n tien mensen in de dagbesteding.

Aanpakkers gezocht!
De nieuwe locatie zorgt er dus voor dat er woon- en werkplekken vrijkomen bij Stichting Phusis. Heb je affiniteit met boten en water en ben je op zoek naar een fijne plek waar je begeleid kunt wonen, maar ook direct aan het werk kunt in de dagbesteding? Dan raden we je aan om eens contact met ons op te nemen via 0592-302252 of
info@stichtingphusis.nl.

Affiniteit met water en boten
De woon- en werkboerderij is de perfecte plek voor een stichting die veel affiniteit heeft met water en boten: de boerderij ligt pal aan het water en heeft een prachtige aanlegsteiger. Zo kunnen we vanaf nu de bootjes - die gemaakt en gerepareerd worden in onze botenmakerij ‘De Flow’ - op een prachtige plek te water laten. De rondvaartboot van Assen, ‘de Fluisteraar’, heeft een vaste ligplaats in de haven van Kloosterveen. Mensen die een rondvaart door Assen willen maken, kunnen in de Kloosterhaven op de rondvaartboot stappen en vanaf het water genieten van onze mooie stad.

Samenwerking met Woonconcept
Bart de Bruin, medeoprichter en bestuurder van Stichting Phusis, is verheugd dat de organisatie de kans krijgt om de prachtige boerderij van Woonconcept te huren. “Woonconcept heeft sociaal ondernemen hoog in het vaandel heeft staan. Als stichting kunnen we rekenen op de medewerking van Woonconcept als partner. Dat is ons veel waard.” De Haven van Kloosterveen is een prachtige aanvulling op het bestaande dagbestedingsprogramma van Stichting Phusis.

Hulpschippers gezocht
Een rondvaartboot als de Fluisteraar moet goed onderhouden worden, maar dat is natuurlijk niet het enige! Wat is een boot zonder een schipper?! Stichting Phusis is op zoek naar hulpschippers die in het bezit zijn van een vaarbewijs en die het leuk vinden om in een sociale omgeving aan de slag te gaan. Als hulpschipper wordt je kapitein bij het varen, help je gasten in- en uitstappen en zorg je ervoor dat de gasten van een heerlijke ontspannen rondvaart door Assen kunnen genieten.

Ontspanning in Assen
Wilt u met mooi weer genieten op het water? Dan kunt u de rondvaartboot ‘de Fluisteraar’ boeken via
www.rondvaartboot-assen.nl. Daarnaast kunt u vanaf nu ook een bootje huren bij Stichting Phusis. Kom naar onze nieuwe locatie aan de Kloosterhaven en huur een sloepje van onze jongens en meiden. Ze helpen u met veel enthousiasme en plezier!