We werken met mensen. Helaas kan er in de communicatie tussen mensen, of in de uitvoering van de praktische zorg wel eens ongenoegen ontstaan. We vangen dat graag goed op. Phusis heeft daarom een klachtenregeling voor bewoners. Hierin staat de werkwijze en de stappen die bewoners kunnen ondernemen.
Tips
Phusis staat voor groei, doen groeien, ontwikkeling en bloei. Er zijn altijd dingen die verbeterd kunnen worden bij Phusis. Heb je als professional een tip, meld dit dan bij een medewerker, via telefoonnummer 0592-30 22 52 of via de mail info@stichtingphusis.nl. Je kunt ook mailen naar de kwaliteitsfunctionaris, kwaliteit@stichtingphusis.nl.
Werkwijze
Hieronder staat beschreven op welke manier je kunt omgaan met een klacht.
1. Bespreek je klacht met je begeleider
De eerste stap is het bespreken van je klacht met je begeleider. Doe dit op een rustig moment. Je kunt ook contact opnemen met de zorgcoördinator als het gesprek met de begeleider geen oplossing biedt. Of misschien vind je het gewoon prettig als de zorgcoördinator betrokken is bij het gesprek. Bij het bespreken van je klacht kun je ook hulp vragen aan de vertrouwenspersoon of de klachtenfunctionaris.
2. Klacht indienen bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris
Als bovengenoemde stap onvoldoende resultaat oplevert, kan je jouw klacht voorleggen aan de externe klachtenfunctionaris. Stichting Phusis maakt gebruik van de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Quasir. De klachtenfunctionaris staat je bij met advies en het formuleren van jouw klacht en bemiddelt bij het komen tot een oplossing. Jouw klacht wordt altijd vertrouwelijk behandeld.
Via deze link kun je jouw klacht insturen naar de klachtenfunctionaris: Klachtenformulier Quasir.
Contactgegevens Klachtenfunctionaris Quasir
Telefoon: 06-484 455 38 (maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur)
Email: bemiddeling@quasir.nl
3. Geschillencommissie zorg
Valt je klacht onder de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ) of Wet Langdurige Zorg (WLZ) en is jouw klacht niet naar tevredenheid afgehandeld? Dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Zorggeschil.
Contactgegevens Stichting Zorggeschil
Adres: Postbus 132, 8430 AC Oosterwolde
Telefoon: 085-273 32 19
4. Klachtencommissie Quasir
Valt je klacht onder de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) of Jeugdwet en is jouw klacht niet naar tevredenheid afgehandeld? Dan kun je een klacht indienen bij de Klachtencommissie Quasir.
Contactgegevens Klachtencommissie Quasir
Telefoon: 06-823 667 72 (maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur)
Email: ambtelijksecretaris@quasir.nl
Postadres:
Klachtencommissie Quasir, t.a.v. Ambtelijk secretaris
Postbus 1021, 7940 KA Meppel
5. Klachtencommissie WZD/WVGGZ
Valt je klacht onder de Wet Zorg en Dwang (WZD) of Wet Verplichte Geestelijke Gezondheidszorg (WVGGZ) en is jouw klacht niet naar tevredenheid afgehandeld? Dan kun je een klacht indienen bij de klachtencommissie WZD/WVGGZ.
Contactgegevens Klachtencommissie WZD/WVGGZ
Telefoon: 06-828 223 58
Email: kcww@quasir.nl
Postadres:
Klachtencommissie WZD/WVGGZ, t.a.v. Ambtelijk secretaris
Postbus 1021, 7940 KA Meppel