We werken met mensen. Helaas kan er in de communicatie tussen mensen, of in de uitvoering van de praktische zorg wel eens ongenoegen ontstaan. We vangen dat graag goed op. Phusis heeft daarom een klachtenregeling voor bewoners. Hierin staat de werkwijze en de stappen die bewoners kunnen ondernemen.
Tips
Phusis staat voor groei, doen groeien, ontwikkeling en bloei. Er zijn altijd dingen die verbeterd kunnen worden bij Phusis. Heb je als professional een tip, meld dit dan bij een medewerker, via telefoonnummer (0592) 30 22 52 of via de mail info@stichtingphusis.nl. Je kunt ook mailen naar de kwaliteitsfunctionaris, kwaliteit@stichtingphusis.nl.
Werkwijze
Hieronder staat beschreven op welke manier je kunt omgaan met een klacht.
1. Bespreek je klacht met je begeleider.
De eerste stap is het bespreken van je klacht met je begeleider. Doe dit op een rustig moment. Je kunt ook contact opnemen met de zorgcoördinator als het gesprek met de begeleider geen oplossing biedt. Of misschien vind je het gewoon prettig als de zorgcoördinator betrokken is bij het gesprek.
Bij het bespreken van je klacht kun je ook hulp vragen aan de vertrouwenspersoon of de klachtenfunctionaris.
2. Klacht indienen bij de Klachtencommissie
De tweede stap is het indienen van een formele klacht bij de onafhankelijke klachtencommissie voor bewoners: Quasir. Dit is een meer formele procedure dan het bespreken van je klacht met je begeleider. Deze stap kun je nemen als je er niet samen uitkomt.
Contactgegevens Klachtenfunctionaris Quasir
Telefoonnummer: 06-484 455 38 (9.00 tot 17.00 uur ma t/m vr)
Mailadres: bemiddeling@quasir.nl